Fichtlmánie

ŠVÝCARSKO - BOSNA

Expediční telegraf

29. července 2016, 22:18

Dnes jsme po velkém balení vyjeli na slavnostní odjezd a pozdravit se s fanoušky. Myslím, že se jich tam sešlo celkem dost. Kolem 16. hodiny jsme vyjeli (i s jedním z nich) směr Itálie a Toskánsko.
Před Moravským Berounem jsme před sebou viděli velké mraky a přemýšleli, jak dál. Než jsme stačili najít nějaký přístřešek, byli jsme durch mokří. Během 5 minut bylo po dešti a promočení jsme dojeli až za město Polička, kde teď spíme ve stanu. Ujeto 153 km.

30. července 2016, 22:23

Ráno jsme vstali kolem 7:30 a po hodině balení jsme vyjeli. Projeli jsme dopravní zácpy u Humpolce, kde byly 3 km kolony aut. Všechny jsme předjeli a pokračovali dál směr Lipno. V Bernarticích jsme si počkali hodinu a půl na oběd Až když kuchař našel objednávku číšníka, tak nám náš oběd konečně přinesl.
Kolem nádrže Lipno jsme se koukli na přívoz a zatelefonovali jsme naposledy z českého signálu domů. Pak směr Rakousko a řeka Dunaj. Roman na hranicích těsně minul běžící, vyděšenou a trochu hrabající srnku. A teď večer rozebíráme zadní kolo u Dunaje a mažeme ložisko. Ujeto 324 km.

31. července 2016, 22:10

Dnešní noc byla dost krutá. Po večerní akci mazání ložiska jsme poslouchali hudbu nedaleké svatby do 3 hodin do rána a pak ožralce, co řvali až do 5 hodin. Pak jsme konečně usnuli. Ve vesnici Svatý Roman jsme našli servis, kde nám podarovali nová ložiska a k tomu pivo.
Stále se celý den potýkáme s deštěm. Hodinu jedeme a pak hodinu stojíme někde pod střechou a čekáme až přestane pršet.Měli jsme i čas udělat si exkurzi do místního kravína, kde zrovna probíhalo krmení s přednáškou v němčině. Byl to nezapomenutelný zážitek. Teď ležíme na traktorové vlečce u stodoly a pozorujeme, jak kolem prší a prší. Je tu 14 stupňů a připomíná mi to cestu do Norska.
Dnes ujeto jen 237 km. Snad bude lepší počasí ve Švýcarsku, kam to máme asi 200 km.

1. sprna 2016, 23:48

Dnešek byl po ránu velmi studený. Oblékli jsme si všechno, co máme. Dvakrát jsme se museli schovat před deštěm. Pak se udělalo trochu lépe kolem 16 hodin jsme dorazili do Fridrikshaven. Tam jsme se nalodili a pluli do Švýcarska. Při malé zastávce na benzínce jsme potkali 2 Slováky. Děkujeme jim za malý rozhovor. Bylo fajn zase někomu rozumět a pokecat si. Večer jsme si prošli okolí mostu u města Rapperswill. Podle všech těch ohňostrojů se tady konají nějaké slavnosti nebo tu mají nějaký svátek.
Uleháme o půlnoci na kraji města Pfäffikon. Ujeto 263 km.

2. sprna 2016, 22:42

Ráno bylo fajn. Probudili jsme se na prázdné louce, kam jsme přijeli za tmy a večer nic neviděli. Takže ráno jsme udělali pár fotek a jeli směr Luzern. Tam jsme se prošli městem a prošli jsme taky hradby a věž nad městem. Zjistili jsme, že si jídlo nekoupíme, protože je drahé. 30 Kč za housku je opravdu dost. Perlivá voda stojí stejně jako benzín. Pak jsme projeli krásnou krajinou Švýcarska směrem na západ. Kopce dávají našim strojům docela zabrat. Ale zvládají to statečně.
Jsme 78 km před městem Chamonix. Dali jsme si gulášovku ze sáčku a uleháme nad městem. Ujeto 216 km. Ráno budíček v 7 hodin.

3. sprna 2016, 23:03

Ráno jsme si natočili budíka a vyrazili už v 8 hodin směr Francie. Na hranicích jen ukázali: jeďte. Pak se nám začaly ukazovat překrásné scenérie hor. Nestačili jsme fotit. V 11 hodin jsme dorazili k lanovce. Pak jsme vystáli hodinovou frontu a v 16 hodin nás pustili nahoru. Tam jsem nafotil přes 300 fotek. Paráda. Životní zážitek. Doporučuji všem. Dolů jsme se dostali až po 20. hodině.
Pak jsme projeli asi 12km tunel pod Mount Blanc.. a jsme v Itálii. Tam teď spíme. Ujeto jen 95 km, ale stálo to za to. Motorky jedou.

4. sprna 2016, 21:41

Tak dnes byl konečně teplý, až moc horký den. Teploměry kolem cesty ukazovaly 37°C. Vykoupali jsme se v nějakém jezeru, vyfotilo si nás pár zvědavců a jeli jsme a jeli a jeli.. Zjistili jsme, že v Itálii jsou nejvíc rozbité cesty.
Uleháme za městem Piacenza. Ujeto 302 km.

5. sprna 2016, 22:03

Večer nás probudil policajt, že spíme na soukromém pozemku. Tak jsme ho ujistili, že ráno jedem pryč a byl spokojený. Ráno nám zase pršelo, tak jsme čekali do 9 hodin, než přestane. Potom jsme dorazili do Modeny do muzea Ferrari a udělali zase hodně fotek.
Nejhorší cesty mají v Itálii. Teď spíme asi 70 km před Pisou. Zítra šikmá věž. Ujeto 228 km.

6. sprna 2016, 21:50

Spali jsme až do 8 hodin. Pak jsme sjeli z hor dolů do města Pisa. Tam jsme se spolu s asi tisíci turisty koukli na věž. Udělali zase mnoho skvělých fotek, nalepili jsme hodně nálepek. Potom jsme navštívili v nedalekém městě muzeum Piaggio. Líbilo se nám tam víc, než v Pise.
Uleháme na louce plné nepříjemného hmyzu u města Firenze. Ujeto 162 km.

7. sprna 2016, 20:47

V noci nás budil divočák, asi hledal salám, který jsme měli v brašnách. Projížděli jsme pak horami a kolem řeky až k moři. Vykoupali jsme se u města Ancona. Moře bylo teplé a kolem nás se vytvořila olejová skvrna z oleje našich strojů zachyceném na obličejích.
Teď sedíme na lodi do Splitu (doufám, že do Splitu). Ujeto nevím kolik - moto je o patro níž.

8. sprna 2016, 23:18

Poslední den v Itálii ujeto 272 km a pak jsme sedli na loď. Loď z Ancony do Splitu jela 11 hodin. Tak jsme spali na lodi.
Dnes jsme konečně po 10 dnech odpočívali u moře. Odpoledne jsme viděli malý požár na Makarské. Teď spíme v kempu ve městě Podgora. Ujeto jen 71 km. Zítra směr sever.

9. sprna 2016, 19:53

Dnes jen krátce - sms drahé. Koupání, odpočinek Brela, Podgora, Zivogosce, Drvenik. Jsme pod Mostarem. Vše ok.Ujeto 94 km.

10. sprna 2016, 22:15

Byli jsme dnes v Mostaru, prošli si město. Pak koupání v řece Neretva. Teď spíme u města Jablanica. Moto v pohodě. Ujeto 83 km.

11. sprna 2016, 20:24

Dnes jsme byli v hlavním městě Sarajevu. Prošli starý most a trochu město. Teď spíme u města Doboj. Jede se špatně - od rána prší a je 12 stupňů. Ujeto 183 km.

13. sprna 2016, 00:08

Náš předposlední den cestování byl ve znamení největší zimy. Ráno jsme vstávali v 6 hodin. Měli jsme před sebou hodně kilometrů, tak jsme se rozhodli si přivstat.
Projeli jsme zbytek Bosny, Chorvatsko.. Tam už se začalo trochu oteplovat. Teď ještě spíme u Balatonu v kempu a všichni spí po přivítání - přijelo nám naproti 5 motorek. V sobotu dorazíme domů. Ujeto 368 km.

14. sprna 2016, 22:18

Ráno jsme se na chvíli rozdělili, aby slabší stroje měly náskok. Odjezd byl tedy kolem 8:30 hodin od Balatonu. Před Slovenskem jsme se opět setkali a celkem hodně se zdrželi opravou Romanové motorky. Po čtyřech hodinách oprav jsme pokračovali směrem domů.
Přijeli jsme do Opavy o půlnoci. Tento den ujeto 415 km.

Celkově tedy za dva týdny ujeto 3.484 km.

fichtl mánie jawa autolakovna Pomp autoškola Sprint lukmoto motoscoot zikado DIRTBIKES