Fichtlmánie

ITALCHO

Expediční telegraf

3. srpna 2013 - sobota, 01:12

Místo plánovaného odjezdu v 5 odpoledne jsem vyrazili až v 8 večer. Dojeli jsme na kopec Santon u Rohlenky, kde spíme. Romanovi se pokazil tachometr a mně dobíjení. Můžu sice jet i bez něj, ale světlo moc nesvítí a nejde nakopnou - jen roztlačit. A tlačit naloženou motorku i s vozíkem není sranda. Na první den je to pohoda. Ujeto 159 km / 2:50 hod.

4. srpna 2013 - neděle, 01:56

Vše probíhalo dobře, dokud Roman neroztrhl řetěz. Poradili jsme si stím, ale zdrželo nás to. Uzavřenou cestu - bez vyznačené objížďky - jsme objeli doslova štěrkovou cestou. Navrch jsme si vyzkoušeli i defekt. Unavení zaleháme před městem Villach. Zítra to doženeme. Díky moc. Ujeto 420 km.

4. srpna 2013 - neděle - 12:39

Právě jsme na přechodu do Itálie. Dnes nám to jede luxusně. Uvidíme, jak dlouho to vydrží.

5. srpna 2013 - pondělí - 01:06

Bona sera. Dojeli jsme až do Benátek. Nesehnali jsme ubytování, takže spíme na pevnině v campu. Zítra se tam ještě vrátíme. Vypil jsem první pivo a už se motám. Dáme si ještě jedno a dopřejeme si konečn sprchu. Dobíjení se opravilo samo. Ujeto 402 km. P.S. Dochází nám náhradní žárovky.

6. srpna 2013 - úterý - 01:32

Dnes jsme trochu jawili. Vyměnili jsme žárovky a očistili kontakty. MIlan čistil i karburátor. Vrátili jsme se do Benátek a nasáli atmosféru starých časů. V Raveně došlo i na zastávku na pláži. Teď jsme na cestě do Říma. Nocleh máme zašiti na parkovišti u nějaké firmy. Jsem zvědav, co bude ráno. Ujeto 282 km.

7. srpna 2013 - středa - 02:25

Nocleh dopadl dobře. Stali jsme se atrakcí pro všechny, co přijeli. Dnes jsme dojeli do Říma. Milan si čistil kaburátor a Romanovi upadl kontakt od baterky. Projeli jsme úžasnou krajinou hor a skal. Dorazili jsme ke krajanům Vladovia jeho budouci ženě Zuzaně, jejíž rodiče mají zlatnictví na Ostrožné v Opavě (po - pá, 8:00 - 17:00 hod.). Zítra máme v plánu prohlídku Říma a Lago di Bracciano. Nadopovali jsme se českým pivem Eggenberg a hned je ta Itálie krásnější. PS: Právě jsme zabili Štíra. Ujeto 331 km.

8. srpna 2013 - čtvrtek - 03:14

Ráno jsme se jeli koupat do jezera Lago di Bracciano. Na pláži byl černý písek a voda průzračná jako málo kde.Odpoledne jsme jeli na prohlídku Říma. Při odjezdu se nám Roman ztratil. Ještě jednou díky Vladovi a Zuzce, že ho našli a nás provedli. Jsme ve městě Latino - směr Neapol. Kvůli problémům s dobíjením stojíme. Romanovi (odedneška Lost) motorka špatně startuje a já už téměř nesvítím. Tak snad si poradíme. Zítra Pompeie a Vesuv. Ujeto 178 km.

9. srpna 2013 - pátek - 07:00

Včera jsme ujeli jen 137 km. Zastavili jsme se na pláži před Neapolí a pak i na oběd. A už jsme neodjeli. Krom Milana nám motorky nedobíjí. Nabili jsme si baterky v servise, ale v Neapoli jsme zůstali na benzínce. Napětí nejde měřit, mění se od 10 po 1000 voltů kdekoli na motorce. Už nevím, co zkusit.

9. srpna 2013 - pátek - 22:23

Závadu jsem asi odstranil. Jen nevím, na jak dlouho. Roman i Milan mají vadné baterky. Sice jedou, ale není to jednoduché. Musím je roztlačovat. Dnes jsme byli v Pompeích. Na dva tisíce let staré město je velmi zachovalé. Ulice, jako by je nikdy neopustili. K vidění je zachovalá dlažba, mnoho maleb i domů. Byli jsme i na vrcholku sopky Vesuv. Máme ujeto asi 170 km. Zítra snad dojedeme do Bari na trajekt. Shodil jsem o dvě dírky na pásku. Poznali jsme super lidi z restaurace La Rustika Angela, Ritu a Antonia. Spíme na zastřešené zahrádce restaurace. Snad ráno nebude pršet.

10. srpna 2013 - sobota - 20:32

Bona serra, dnes máme 246 km. Asi třikrát jsme zmokli a zase uschli. Do Bari jsme dojeli bez závad. Od 11 čekáme na trajekt. Vše je beznadějně přeplněné, dostali jsme se jen na Dures dnes ve 23. Organizace je strašná. Každá společnost má svoji frontu a dopředu nic neví. Až v 16 hodin jsme se dozveděli, jestli je místo. Blíží se bouřka. Snad se ráno vylodíme v Albánii. Na Jawách tam udajně ještě jezdí. Jsme tu atrakcí. Občas i někomu nastartuju, aby si čichli.

11. srpna 2013 - neděle - 01:34

Tak už jsme se nalodili. Menší zpoždění - 3 hod. V největším lijáku nás poslali k lodi, která tu ještě nebyla. Itálii si musí zamilovat každý. Jsem durch mokrý.

11. srpna 2013 - neděle - večer

Nedokáže si asi nikdo představit tu radost, když jsem se ráno vzbudil v 6:15 a zjistil, že jsme v přístavu. Ovšem to zklamání - že v italském Bari - se nedá slušně popsat. V Albánii jsme se vylodili se zpožděním 9 hodin až v 15:00. Albánii (o poznání čistší, než Itálie) jsme doslova proletěli. Na noc jsme dorazili do turistického masakru v Uljici - Černá Hora. Romanovi to zdechlo a pro lepší náladu Milan nesvítí. Je to vzrůšo. O zítřejším setkání na Braci s fichtlama dost pochybuju. Já už chci domuuuuu =)

12. srpna 2013 - pondělí - 22:34

Dnes jsme dobrodosli na Brac. Noc byla u pláže v Černé Hoře u Ulcinu. Ráno jsem se i vykoupal. Písek byl opravdu černý, ale moře studené. Pobřezi CH a Dubrovníku je nádherně zastavěné. Dubrovník má i opravené hradby. Zabloudili jsme i k jezeru ve vnitrozemí. Bylo poseté lekníny a rybáři na malinkých lodičkách. Ujeli jsme asi 452 km a na přeplněný trajekt nás pustili přednostně. Setkali jsme se s expedici Croatia a vsázíme se, jaký je dnes den.

15. srpna 2013 - čtvrtek - 01:29

Zdar, dnes jsme naložili Expedici CROATIA na naše 250 a projeli se na nejvyšší místo ostrova - na Vidovu Goru. Vedl nás Milan. Místo 20 min. jsme jeli asi hodinu lehkou enduro trasou. Cestou zpět mě Tomáš poškrábal, když se snažil udržet. Na rychlost přes 60 km/h si už odvykl. Odpoledne vyrazíme dom.

15. srpna 2013 - čtvrtek - 23:27

Dnes jsme vyrazili přesně podle plánu zhruba kolem jedenácté. Na přeplněný trajekt na Split jsme se opět dostali na poslední chvíli. Pionýry jsme dojeli ještě před hranicí s Bosnou. Na hranicích jsme je 20 minut počkali a pak pod dozorem celníka vymazali poslední fotky. Z města Kupres jsme odbočili na vedlejší cestu do pustin. Jeli jsme po vrcholcích hor krajinou jako z filmu o indiánech. Suchou trávu střidalo bílé kamení. Značně se ochladilo. Vytáhli jsme všechno zimní oblečení a pořád je to málo. Spíme v campu u jezera Plivsko. Udajně se v něm přes den koupou. Pionýry dojeli přímou trasou asi půl hodiny po nás. S Tomášovou oteklou nohou jsou pořád o krok napřed. Z Bosny jsme všichni slušně uneseni. Sice nás v zatáčce dvakrát přepadl štěrk, ale zvládli jsme to. Tomáš dodává, že by to ustál. S takovou nohou se není čemu divit. Dnes asi 320 km.

16. srpna 2013 - pátek - 21:45

Dnes jsme ujeli rekordních 509 km. Pinckaři nám dávaji vcelku na frak. Sice si asi nedopřáli oběd ani dvě kávičky, ale máme je za zadkem. Dnes už na nic nekoukáme a ženeme domů. Bosna i sever Chorvatska se za posledních šest let hodně změnil. Po válce tam už téměř není stopy. Kde byl dříve prach, jsou už chodníky. Také ve Velkem Zdenci pořádají dny české gastronomie. Zaleháme asi 50 km před slovenskou hranicí.

18. srpna 2013 - neděle - 18:24

Zdarec, poslední den nás probudila SMS od pinckařů. Jsou už ve Valašském Meziříčí. Bylo nám jasné, že je nemůžeme předjet. Zklamaní jsme vše sbalili a bez řečí vyrazili domů. Na poslední benzínce před Slovenskem jsme snídali, když kolem projela expedice Croatia. Opět se nás zmocnila euforie a už zvesela jsme jeli domů. Zastavili jsme se na pravidelné zastávce u známého v Seredi a chvíli se zdrželi. Před hranicemi České republiky jsme ještě naposledy natankovali. Potkali jsme skupinu motorkářů, která pinckaře viděla při jejich cestě do Chorvatska. Ve Vsetíně Romanovi prasklo plynové lanko. Nahradili jsme ho jiným. Před dokončením nás dojeli pinckaři. První přivítání jsme měli na Hradci nad Moravicí. Když dohlížející policisté slyšeli, že jedeme z Albánie, dovolili nám zastavit i v zákazu. Než jsem všechny objel, byla už tma a já jel poslední cestu z Opavy do Holasovic. Poslední den jsem najeli 464 km. Zase jsem doma o něco radši než před odjezdem a vážíme si toho co máme a čeho si už většina ani nevšimne. =)

fichtl mánie jawa autolakovna Pomp autoškola Sprint lukmoto motoscoot zikado DIRTBIKES