Fichtlmánie

NORWAY

Expediční telegraf

8. srpna 2014 - pátek - 22:01

Dnes parkujeme asi 10 km před Lesznem. Natočeno máme 276 km. Ve Wroclavi si Roman vyměnil duši. Pak jsme předjeli nekonečnou kolonu a jeden traktor. Jede nám to prostě sqěle. Snad to vydrží. Je tady slušná fanklub. Pincků tu mají údajně plné stodoly. Taky děkujeme všem, co nás přišli vyprovodit na Sádrák

10. srpna 2014 - neděle - 00:45

Den 2. Dnes jsme dojeli až k moři do Swinoujscie. Po cestě jsem dostal žihadlo pod oko a taky jsme potkali fotbalové fanoušky. Hned na nás řvali Sparta! Nakonec to prošlo, ale natankoval jsem jen já. Krom Romanovy extrémní spotřeby nás nic netrápi. Déšť nás minul jen o vlas. Ujeto máme 379 km.

10. srpna 2014 - neděle - 15:34

Den3. Noc jsme strávili na pláži. Ráno jsem si zkusil i jízdu kolem vody. Bylo to lepší, než polské cesty. Okoupali jsme se v Baltu a na benzině provedli drobné opravy a údržbu. Jirkovi jsem praskl sklíčko tachometru, ale už funguje. Pomalu se chystáme na trajekt. Ve Švédsku ma pršet, tak si balíme všechno do igelitu.

11. srpna 2014 - pondělí - 22:48

Den 4. Na trajektu jsme se moc nevyspali, vylodili jsme se v 6 hodin, hned po dešti. Cestou do Malmö jsme si zajawili Roman byl stále pozadu. V Malmö jsme se podívali na most, táhnoucí se do Dánska. Romanovi jsme vyměnili kondenzátor a už konečně jede jako my. Potom následoval Jirkův defekt. K večeru jsme si krátce vyzkoušeli oblečení do deště. Jsme před městem Halmstad. Ujeto 238 km

12. srpna 2014 - úterý - 21:30

Den 5. V noci nás přijeli vystěhovat policajti. Jirka jim všechno odkýval a zůstali jsme tam. Dnes jsme výjimečně nic neopravovali. Zastavili jsme se v muzeu Svedinos, kde je spousta aut a letadel. Kvůli některých vybourali díru do zdi. Trochu nás zdržel déšt. Díky tomu jsem zjistil, že nejsem až tak nepromokavý, jak jsem čekal. Ujeli jsme 210 km. Jako každý večer jsme při nákupu zjistili, že ceny jsou jako u nás, jen v místní měně (x3). Už se bojíme Norska.

13. srpna 2014 - středa - 23:13

Den 6. Dnes už nám je pořádná zima. 12 stupňů a každou chvíli přeháňka. Čekáme, kdy začne sněžit. Dnes jsme se stavili na staré pumpě Shell z roku cca 1920. Ve městě Trollhattan jsme čekali na vypouštění přehrady. Všechna stavidla otevřou na 5 min. A voda zaplní celé údolí.Jirka si vyměnil další duši a Roman už chce zase domů. Všude jsou značky "pozor sobi", jen jsme je ještě neviděli. Dnes jsme ujeli 242 km. Zítra bychom měli dojet do Norska. Tak snad to vyjde.

14. srpna 2014 - čtvrtek - 22:31

Den 7. Ráno jsme vyjeli hned, jak přestalo pršet. Potěšila nás zpráva, že pršet bude až večer. Za pár minut to začlo znova. Dojeli jsme do Bastnasu. Všichni jsme byli ze spousty vraků překvapeni. Čekali jsme hodně, ale tolik ne. Prolézání nám zabralo několik hodin. Do Norska jsme dojeli nějakou vedlejší cestou bez jakékoli kontroly. S Romanem jsme si dotáhli řetěz a kolem paté přestalo pršet. Spime ve městě Fetsund před Oslem. Ujeto máme 163 km.

16. srpna 2014 - sobota - 00:08

Den 8. Dnes jsme byly v Oslu. Navštívili jsme muzeum lodi Fram, kde jsme se stali další atrakcí jak pro Nory, tak pro český zájezd. Cestou do Larviku si Tom vyměnil několik svíček a zlomil stojan. Cestu kolem dálnice jsme hledali těžko. Déšť byl těsně před námi. Většinou jsme jeli jen po mokré cestě, až na dvě přeháňky. Na trajekt čekáme do rána. Dostihl nás největší nepřítel všech cestovatelů - trudomyslnost. Kdyby jsme měli míč, tak bychom si pinkli. Ten nemáme. Léčíme se slivovicí. Půl výpravy je téměř vyléčeno. Ujeto 215 km. PS: jdeme to dopít a spát. Budíček máme na 5:30. Stejně to J a T na ut.nestihnou.

16. srpna 2014 - sobota - 22:12

Den 9. Trajekt jsme stihli. U vchodu jsme byli jako první - i se stanem. Loď plula závratnou rychlostí 43 km/hod. (z Polska plula 17 km/hod.). Po vylodění jsme jeli na nejsevernější cíp Dánska. Za písečnými dunami byla veliká pláž. Naráží tam do sebe vlny Severního a Baltského moře. Dnes bojujeme s protivětrem. Spaní jsme si našli na odpočívadle u cesty. Je tu hezké posezení a plácek přímo na stan. V Dánsku je podstatně levněji. Ujeto máme 209 km. TĚŠÍME SE DOMŮ...

18. srpna 2014 - pondělí - 00:32

Den 10. Dnes začlo peklo. Od rána jedeme v dešti a prší pořád. Na kruháči jsem chtěl ostatní dojet, tak jsem jel rychleji. Předběhlo mě zadní kolo a rozsypal jsem se do druhého výjezdu. Naštěstí jsme to odnesli jen s oděrkami - já i moje 550. K večeru jsme dojeli za německé hranice - celí zmrzlí a mokří. Ujeli jsme asi 270 km na jih a počasí se vůbec nezlepšilo. Jediné suché místo máme pod helmou. Noc v kempu se sprchou je k nezaplacení. Už se bojím zítřka.

19. srpna 2014 - úterý - 08:00 - Pavel, Ondra, Roman

Den 11. Ráno jsme čekali, až přestane pršet. V deset jsme to vzdali a za deště vyjeli. Pršelo a do pěti. Pak na chvilku vylezlo slunce. Už nevím, po kolika dnech na nás svítilo. Ondrovi praskly čtyři špice v zadním kole. Vyměnili jsme jej s předním a uvidíme. Jirka s Tomášem se trhli. Spěchají do práce za každou cenu. Hledáním kempu jsme najeli dalších sto km na celkových 340. Dnes snad Čechy. Jsme 130 km před Berlínem. Už se těším domů jako nikdy.

19. srpna 2014 - úterý - 09:59 - Jirka, Tomáš

Protože nás čas tlačí a musíme do práce, tak jsme byli nuceni se rozdělit. Večer v 19 hodin jsme se rozloučili s Pavlem, Romanem a Ondrou a fičeli dál směrem na Berlín. V noci jsme si opět vyzkoušeli, jak lepit duši a teď spíme za Berlínem a nabíráme síly na další kilometry. Ujeto 509 km.

19. srpna 2014 - úterý - 21:55 - Jirka, Tomáš

Ráno jsme se probudili v 10 h - po noční jízdě. Pak jsme uháněli směr ČR. Cestou jsem si trochu poladil zapalování a kolem 18. hodiny jsme byli na hranicích. Našli jsme hranice třech států - Německa, Polska a České republiky - v jednom místě. Teď nocujeme v Jablonci nad Nisou a užíváme českých cen. Nikdy jsem nevěřil, že tu máme tak krásně. Ujeto 290 km.

19. srpna 2014 - úterý - 23:12 - Pavel, Ondra, Roman

Den 12. Dnes jsme konečně uschli. Za celý den nespadla ani kapka. Německo je plné větrných a solárních elektráren. V noci jich blikají celá pole. Zastavil nás David Potužník. Jeho otec na pionýru projel Austrálii, Synajskou poušť a mnoho dalších míst. Poradil nám, jak objet Berlín a zvedl morálku. Ujeli jsme 351 km a pořád jsme v Německu. Zítra bychom měli dojet na Moravu. Dnes bez problémů.

20. srpna 2014 - středa - 20:14 - Jirka, Tomáš

Dnes ráno jsme nabírali síly do 9 hodin. Odjezd tedy z Jablonce nad Nisou kolem půl desáté. Cesta bez problémů až někde k Žamberku. Tam jsem již počtvrté píchnul zadní kolo. Sotva jsem si nerozbil h... V plné rychlosti rup... a bylo to. Oprava, i s hledáním servisu, zabrala asi jen hodinku. Do Opavy jsme dorazili kolem 18.30 h a čekáme na další 3 účastníky expedice. Děkuji všem, co mávali z aut - už ani nevím, kolik jich bylo - zvlášť paní, která půjčila špalek na podložení :) Těším se na další expedice. Dnes ujeto 309 km. Celkem (snad jsem to správně spočítal) 3 251km.

20. srpna 2014 - středa - 23:53 - Pavel, Ondra, Roman

Den 13. Po ránu jsme zvolna vyrazili k domovu. Na benzínce si dáváme jejich oblíbené buřty. Kolem poledne jsme dojeli k trojzemi. Je to společná hranice Německa, Polska a České republiky. Pak jsme se prodírali kopci a špatnou cestou. S Romanem jsme si doplnili matice na šrouby, držící motory. Netuším, kdy jsme je mohli ztratit. Romanův pincek se začal slušně třepat. Vsázím stravenku, že nedojede. Spíme v Hradci Kralové. Ujeto 244 km. Zítra napíšu už z domu.

22. srpna 2014 - pátek 10:45 - Pavel, Ondra, Roman

Den 14. Ráno jsme zvolna vyrazili k domovu. Déšť se nám celý den vyhýbal. Zastavili jsme se i na oběd. Pak jsme to už hnali naplno. V Ecce Homu se mi zadřel motor. Chvíli jsme počkali a doklepal to až domů. Teď si užíváme luxusu domova.

fichtl mánie jawa autolakovna Pomp autoškola Sprint lukmoto motoscoot zikado DIRTBIKES