Fichtlmánie
Expedice Espana Road Trip

zajímá vás, kam bychom dojeli, kdybychom nemohli zatáčet? Expedice Espana Road Trip

"Spočítal jsem, že za cestu jsem 15x tankoval a natankoval jsem celkem 166 l. Spálil jsem 4,7 litru oleje. Za benzín jsem zaplatil 6.133 Kč. Spotřeba na 100 km je tedy 3,32 l. Na jízdu i s Pávem to je nějak málo. Počítám, že Milan bez páva jezdil za půlku." - Pavel

Espana Road Trip

Expediční telegraf

8. srpna 2015 / sobota / 20:41

Já a Jirka jsme šťastně dorazili. Romanova motorka už je taky doma. Díky všem za sledování.

8. srpna 2015 / sobota / 13:31

Romanovi to definitivně kleklo 40 km před Brnem. Motorka bojovala statečně. S Jirkou jedeme dál. Milan s Ondrou vyrazili ráno a už jsou doma.

8. srpna 2015 / sobota / ráno

Včera jsme dorazili do Třeboně na kapra a přespali v kempu. Majitel mi vrazil dveřma do blatníku a místo omluvy řek, že máme být rádi, že nám je neshodil. 7 zemí jsme projeli a na nějvětšího blba narazíme doma. Posnídali jsme a jedeme domů. 50ka v obcích se u nás dodržuje více než jinde, zato předjíždění je nejhorší. Roman poprvé přidřel a já dostal další žihadlo do krku. Už si na oboje zvykáme.

7. srpna 2015 / pátek / 17:04

Hlásím úspěšné překročení hranic. Jedeme do Třeboně na kapra a Roman si vesele přidírá. Před hranicemi v Německu jsem si připadal, jako bych jel z Bruntálu domů - kopečky, lesy .. a v tom jsme minuli ceduli Brünthal. Skoro na všech střechách mají solární elektrárny. Právě zase čekáme na Romana.

7. srpna 2015 / pátek / 0:19

Tak omyl, vyskočila pouze jedna segerovka a přes pístní čep se hezky zapsala na obou stranách pístu. Roman ji nožem vykopal a vše zabrousil. Přišel o část výkonu, ale pořád jede. Zdá se, že ho nic nezastaví. Dnes bylo konečně pořádné vedro až do deváté večer. Zastavili jsme se v muzeu asi všeho ve městě Sinsheim. Byly tam auta, motorky, tanky, parní stroje i letadla. Prohlédnout si vše by bylo na několik dní. Večer jsme ulehli na břehu rybníka asi 50 km před Norimberkem. Zítra už napíšu z našich končin.

6. srpna 2015 / čtvrtek / 12:30

Dnes jsme odkroutili zhruba 120 km Německem, když Roman podruhé zadřel. Vyskočily mu obě segerovky a pěkně se zarvaly do motoru. Ojnice mu kvedlá jako vařecha v hrnci. Koupil si hromadu smirglů a dělá z toho nový motor...

5. srpna 2015 / středa / 23:21

mapka - město Amstetten

Ráno proběhlo podle plánu - kafe a bazén. V poledne jsme vyjeli. Od Paříže k německu jsou jen zemědělci. Některé vesnice jsou jakoby staletí netknuté. Jiné jsou zase stejně zdobené. Někde mají cihlami rámovaná všechna okna, jinde z cihel jen pásky nebo železné květiny i s železným stromem a čápem. Večer jsme dojeli za hranice s Německem. Ulehli jsme na kopec za městem Saarbrucken. Právě nám nad hlavami proletělo přistávající letadlo. Jsem zvědav, kolik jich tu ještě přistane. Z takového budíčku mám trochu strach. Dnes jsme ujeli 356 km.

5. srpna 2015 / středa / 00:32

V noci nám začlo pěkně pršet, tak jsme za ddeště rychle natáhli plachty na stany. Ráno na nás přijeli policajti. Moje rekce, že jedeme ze Sýrie jim nepřipadala směšná. Nechali nás odjet. V Paříži jme zaparkovali přímo pod Eifelovkou. Kluci vyjeli nahoru a kamarádka Terka nás pak vytáhla na Vítězný oblouk a Louver (nebo jaxe to píše). Dnes se už ochladilo. Zaparkovali jsme za městem v luxusním campu. Ráno si skočím o bazénu a pojedem do Německa.

4. srpna 2015 / úterý / 00:08

mapka - město Amstetten

Z rána jsme se trochu flákali. Jirka si nadvakrát nastavoval karburátor a pak jsme byli nakoupit. V poledne jsme ujeli sotva 80 km. Celý den bylo neskutečné horko. Proudící vzduch doslova pálil. Už jsem přemýšlel, jestli se radši nenavlečem. Dálnice ve Francii stojí skoro 3 Kč/km, ale našli jsme asi 300 km bez poplatku, tak jsme se slušně pohli a ujeli celkem 544 km. Před městem Orleans byla spousta kempů a hezkých míst ke spaní. Za ním už jen průmysl a hnus. A tam teď jsme i my. V motorech hrozně mlátí. Nejvíc Romanovi. Zní to, jako by tam zapomněl kladívko.. ale pořád jedou. K Eifellovce to máme 94 km.

3. srpna 2015 / pondělí / 00:51

Právě jsem si lehli. Ráno jsme vyjeli dost pozdě. Ještě jednou děkujeme za nocleh a skvělý servis Bezďovi a Renatě. Na cestě jsme se zdrželi v Andoře. Hlavní město je v údolí mezi horami. Domy jsou postavené i ve svazích. Vše hezky opravené a moderní se spooustou obchodů všech možných značek a autosaony na každém rohu. Ceny jsou mnohdy podobné našim, i nižší. Cestou do Francie jsme motorky opět pěkně potrápili. Zkrátili jsme si proto výjezd tunelem. K večeru jsme nechali celé Pyreneje za sebou sotva na obzoru. Nocleh jsme si našli na doporučení místních u rybníka za městem Toulouse. Dnes jsme ujeli 435 km.

2. srpna 2015 / neděle / 09:52

Včera jsme udělali servis a pak jeli k moři. Ve městě u moře mají nějaké oslavy. Různé týmy stavěly věže z lidí. Některé byly i 5 pater vysoké a nahoru vyleze malé dítě. Večer jsme měli večeři v bufet-libre. Za jedno vstuplné jsme se cpali, dokud jsme mohli. Večer jsme se stavili v Salomu na pivo. Tady zase slaví začátek srpna. Dnes vyjíždíme do Andory.

1. srpna 2015 / sobota / 00:56

mapka - město Amstetten

Zdar. Dnes nás Ondra provedl jeho chovnou stanicí a nakrmili jsme sokoly. Chová orla, který uloví i srnu. Odpoledne jsme se zastavili na pláži vedle letiště a váleli se u moře. Na tuto pláž chodí jen domorodci. Všichni seděli v restauraci. Moře moc lidí nezajímalo. Večer jsme přejeli dalších 100 km jižně do Saloma za dalším kamarádem Bezďou. Všichni jsme se konečně osprchovali a koštujeme místní lihoviny. Večer se zatáhlo a lehce prší.

31. července 2015 / pátek / 02:56

Zdravíme z Barcelony. Setkali jsme se s Čechem Ondrou, který tady na letišti dělá sokolníka, Ubytoval nás a na zítra máme slíbený zajímavý program. Cesty jsou tady perfektně značené a většunou vedou po obchvatech. Ráno nám pršelo a výrazně se ochladilo. Před španělskou hranicí se nám Roman opět ztratil. Tentokrát u sebe neměl ani telefon. Nakonec se přeci jen našel.

30. července 2015 / čtvrtek / 00:11

mapka - město Amstetten

Dnes jsme dojeli na pláž za městem Séte. Cestou jsme se hezky pekli. Romanovi se párkrát přepálila pojistka a pak našel vypadlý drát klaksonu. Mně ve stejnou chvíli prasklo spojkové lanko. Na všechno jsme ale připraveni. Projeli jsme spoustou vinic a obrali pár hroznů. K večeru jsme projížděli průmyslovou zónou a celou nově postavenou čtvrtí. Všechno bylo bez lidí, jako v nějakém hororu. Zítra už Barcelona. Dnes jsme ujeli 334 km.

29. července 2015 / středa / 01:46

Dnes jsme si přispali a po krátké projížďce se povalovali na pláži. Odpoledne jsme se prošli po Monte Carlu a vyrazili vlevo na Španělsko. Hustý provoz a vysoké tempo motorkám ani nám nedělalo dobře, přestože jsme jeli jen v triku, kraťasecha a sandálích. Večer jsme vyjeli na dálnici a tam mi kleklo dobíjení. S parkovačkama jsem dojel ještě 15 km a od jedenácti jsme opravovali. Díky Jirkovým dílům a Milanovým pokynům, co si na cestu sbalil, to zase funguje. Dojeli jsme za Canes a dnes ujeto 175 km.

27. července 2015 / pondělí / 23:50

mapka - město Amstetten

Dnes jsme vyjeli na Stelvio ve výšce 2750 m.n.m. přes asi tisíc zatáček. Motorky při tom zestárli o dalších 50 let. Alpy jsme nechali daleko za sebou a rovinou se prohnali až k moři. Značení cest je strašné. Bez GPS bychom pořád bloudili u Milána. S Milanem jsme si seřídili zapalování a bez vážnějších problémů a Jirkových koncovek jedeme dál. Zítra bychom mohli dojet do Francie i s koupáním. Zatím vše OK. Ujeli jsme 545 km a spali jsme asi 10 km za Savonou.

26. července 2015 / neděle / 23:55

Zdar, dnes jsme vstali brzy a už před sedmou jsme vyráželi. Projeli jsme přes Salzburg a Německo bez zastávky. Proplétáme se kolem skal, až jsme vystoupali do 2100 m.n.m. Milanova motorka se přehřála a hned toho využil. Vozík přepojil Jirkovi. Sjezd byl 20 km a klesli jsme o 1 500 m níže. Roman si stěžuje na dobíjení a vyměnil si svíčku. Dojeli jsme kousek před Paso di Stevio. Ujeli jsme 507 km za 10 hod. a zase prší. Už se těšíme na zítřek

25. července 2015 / sobota / 21:37

mapka - město Amstetten

Zdar, zastavili jsme se se na Jawa srazu v Jedovnici. Potkali jsme Rudu z Ostravy a za hezkého počasí dojeli až do Rakouska. Jeli jsme podél Dunaje nekonečnými vinicemi. Nakonec nás zastavil vytrvalý déšť u města Amstetten. Ujeto máme přesně 410 km za 7 hod. Milan si stěžuje na podivné zvuky v motoru a mně kape olej z výfuku přímo na botu, takže vše v normách. Nálada je zatím dobrá. Děkuji všem za rozloučení na Sádráku. Doufám, že zítra dojedeme až za Innsbuck.

fichtl mánie jawa autolakovna Pomp autoškola Sprint lukmoto motoscoot zikado DIRTBIKES