Fichtlmánie

Vítejte

Tato stránka byla vytvořena pro příznivce Jawy, fichtlů, chvějů, pincků, chrchlů a kdo ví jak ještě. Už v patnácti jsem měl v plánu objet na takovém pincku celou republiku a když jsem vyrostl, vyrostl i můj plán. Cestování na pionýru 50 i více let starém nás dostalo ke všem nějak blíž a odvezli jsme si nevšední zážitky. Potýkali jsme se s nejrůznějšími problémy i naprostou pohodou. Za sebe musím říct, že si potom vždy uvědomím kolik vyjímečných věcí kolem sebe beru za samozřejmost a hledím na svět kolem sebe ještě dlouho úplně jinak.

Doufám, že toto zvláštní kouzlo na čtenáře dýchne při čtení našich cestopisů.

2019 | Anglie - Irsko

... Jirka má leták z lidlu a já fajne kafe ... snad si zvyknem na jízdu vlevo a kruháče ... spíme mimo civilizaci a signál ... zjistili jsme že máme plovoucí podlahu ... krom svařování se nic zvláštního nestalo ...

2018 | Finlandia

...

2017 | Greece

... měli nehodu v Maďarsku a jedou už domů ... snad začne pršet ... 300 metrů a vody stále po kolena ... třináct řad slunečníků a přeplněná pláž ... ujeli jsme pět kilometrů a objevila se první porucha ... popel pokryl náš stan a motorky ... výhled z výšky na celé Athény opravdu stál za to ... v zrcátku vidím vidím policajty ... ujeto nula km ... nebylo co vidět ani jsme nic zajímavého nenašli ...

2016 | Švýcarsko - Bosna

Švýcarsko - Bosna

... byli jsme durch mokří ... probíhalo krmení s přednáškou v němčině ... teploměry kolem cesty ukazovaly 37° C ... večer nás probudil policajt ... v noci nás budil divočák ...

2015 | ESPAŇA

Espaňa road trip - nejen 15 tankování .. 166 l benzínu .. 4,7 l oleje ..

... Nakonec nás zastavil vytrvalý déšť u města Amstetten ... Milanova motorka se přehřála ... Motorky při tom zestárli o dalších 50 let ... a tam mi kleklo dobíjení ... před španělskou hranicí se nám Roman opět ztratil ... koštujeme místní lihoviny ... v motorech hrozně mlátí. Nejvíc Romanovi. Zní to, jako by tam zapomněl kladívko ... Roman podruhé zadřel ... koupil si hromadu smirglů a dělá z toho nový motor ... vyskočila pouze jedna segerovka a přes pístní čep se hezky zapsala na obou stranách pístu ... Romanovi to definitivně kleklo 40 km před Brnem ...

2014 | NORWAY

3000 km .. 6 zemí .. do Norska a zpět

... ve Wroclavi přišel o duši ... žihadlo pod oko ... most, táhnoucí se do Dánska ... přijeli nás vystěhovat policajti ... čekáme, kdy začne sněžit ... stará pumpě Shell z roku 1920 ... "pozor sobi" ... Roman už chce zase domů ... všude spousta vraků ... trudomyslnost - léčíme se slivovicí - půl výpavy vyléčeno ... začlo peklo ... rozsypal jsem se do druhého pruhu ... Jirka s Tomášem se trhli ... vsázím stravenku, že nedojede ...

2013a | ITALCHO

itálie - albánie - chorvatsko

... Romanovi se pokazil tachometr a mně dobíjení - ujeto 159 km ... bona serra. Dojeli jsme do Benátek ... motorka špatně startuje a já už téměř nesvítím ... napětí nejde měřit ... Pompeie ... blíží se bouřka - snad se ráno vylodíme v Albánii ... probuzení v nečekaném přístavu ... bylo poseté lekníny a rybáři na malinkých lodičkách ... vytáhli jsme všechno zimní oblečení a pořád je to málo ...

2013b | CROATIA

do Hrvatskej

... jako někde ve větrném tunelu ... motorka mi jede pouze na rezervu ... 2 hodiny jsme seděli a pozorovali blesky ... pizza a pivo po dlouhém hladovění ... dorazila expedice TIALCHO - po dlouhé debatě jsme je přesvědčili, že je pondělí ... krásný vodopád na soutoku dvou řek ... musel Pavel vymazat snímky celního odbavení ...

2012 | KOLEM ČR

kolem rodné hroudy

... připravujeme ...

2011 | BULGARIAN TROPHY

po stopách Drákuly i Vinetúa

... pojedeme na silnějších motocyklech Jawa 05 a 20, které mají výkon 3–3,5 k ... prasknutí jednoho vlákna přední žárovky způsobí zhasnutí zadního světla ... vzbudilo nás podivné zvonění zvonců a pokřiky ... koňské povozy, nebo naopak luxusní mercedesy ... všude kolem spousta žlutých pavouků ... trčely z něj na všechny strany polámané špice ... celý den jsem nic nejedl ...

2010 | UKRAINA

na Ukrainu!

... první den, první porucha ... a málem to Milan odskákal ... kolem cikánských slamů jako někde v Africe ... přehodili jsme špatné zadní za dobré přední ... Milanovi v motoru podezřele mlátí, Ondrovi zase povolují ložiska ... Milanova 20 mě děsí ... zateklo nám do stanů ...

2009 | MONAKO

na pařezech do Monaka - 3.427 km

... jeden ze šroubů nevydržel ... v kožených rukavičkách bez prstů vůbec necítím ruce ... zjistil jsem, že jsou kopce, které nevyjedu ani na jedničku ... další pohled na cestu před námi ve mně budí hrůzu ... fichtl smrdí jak žehlička ... to si děláte prdel, že na tom jedete až z Ostravy ...

2008 | MAKARSKA

2.497 km s padesátiletou jawou pařez

... 14 dní pracuji do půl noci ... vyrážíme v 10:30 za neustálého deště ... do prudších kopců zpomalujeme na 27 km/h a vytáčíme dvojku ... loučí se s námi ložisko vedoucí klikovou hřídel ... vchod zatarasíme stroji a pozorujeme tu spoušť ... z hlediska brzdy by mohl být další kopec osudným ...

fichtl mánie jawa autolakovna Pomp autoškola Sprint lukmoto motoscoot zikado DIRTBIKES